Znatiželja i strast za učenjem ključne su vještine budućnosti

U nekom trenutku u životu do mene je stigao pogled na svijet koji me se tada nije dojmio, ali danas on za mene dobiva sve snažniji smisao.

Pogled koji su sigurno i mnogi od vas čuli, ali su, baš poput mene, to uzimali zdravo za gotovo. Riječ je o floskuli koja kaže kako je svaki dan novi početak. Danas zaista svaki dan jest novi početak jer se sve toliko brzo mijenja da ti svakog dana trebaju neka nova znanja i vještine koje moraš savladati da bi uspješno plivao u ovom svijetu. Rekao bih da smo trenutno na pragu neke nove revolucije koja će utjecati na sve sfere života. Ono što si danas naučio, sutra je već staro, a znatiželja i strast za učenjem ključne su vještine budućnosti.

Promjena neće stati, ali možeš je gledati iz kuta zabave i uzbuđenja, a ne iz kuta straha i otpora.

Kao što se svijet fundamentalno promijenio pojavom osobnih računala, interneta, društvenih mreža i pametnih telefona, danas se mijenja umjetnom inteligencijom čijim sam iskorakom u upotrebi zapravo poprilično opčinjen, a čini mi se da nisam jedini.

Umjetna inteligencija nešto je što se u mojem poslu koristi više od petnaest godina na razne načine, u različitim stupnjevima kompleksnosti i kvalitete izvedbe, a vjerujem da će ona značajno obilježiti te konstantno mijenjati i naredna desetljeća.

Umjetna inteligencija u ovom nam trenutku nudi razgovor s potrošačima jedan na jedan čime će nam biti omogućeno potpuno personalizirano iskustvo brenda, krojeno posebno za svaku osobu. Do sada se to, do određenog stupnja, radilo preko društvenih mreža i kolačića, međutim taj način prestaje biti relevantan.

Vjerujem da će ovakav pristup i korištenje umjetne inteligencije u svrhu ekstremne personalizacije odnos između kupca i brenda u budućnosti dovesti na neku potpuno novu razinu i omogućiti puno veću emotivnu povezanost između brenda i njegovih potrošača, jer brend i jest emocija.

Mi upravo radimo na razvoju nekoliko brend osoba. One će biti lice brenda koje će pokretati umjetna inteligencija. U početku će funkcionirati kao chat botovi, međutim, u budućnosti će potrošači s njima moći razgovarati kao s Alexom ili Googleom i, nadam se, bolje nego sa Siri.

Ono što često danas čujem kao kritiku novog doba, a s kojom se ne mogu složiti, jest da će nas umjetna inteligencija i roboti zamijeniti. U trideset godina, koliko sam u kreativnoj industriji, na svojoj sam koži doživio nekoliko tehnoloških revolucija i mogu tvrditi da nijedna od njih nije negativno utjecala na kreativnost. Promijenio se način na koji radimo i proizvodimo, ali sama srž – ideje, kreativnost, povezivanje ljudi i novi pogledi na stvari – ostali su isti. Dapače, mislim da su nove tehnologije, u trenutku kada smo ih naučili ispravno koristiti, urođenu ljudsku kreativnost dodatno probudile. Vjerujem da će se ista stvar dogoditi i s umjetnom inteligencijom u narednim godinama i da je se ne treba plašiti.

ChatGPT nam je to već i dokazao. Iznimno je uvjerljiv u tome što govori, ali pokazao se kao ne toliko precizan, stoga će najveći izazov ostati isti kao i do sada.

Provjera informacija, njihove točnosti i relevantnosti izvora ono je oko čega eventualno trebamo brinuti.

S druge strane, razvoj umjetne inteligencije omogućit će nam da sve manje radimo dosadne i repetitivne stvari, a najuzbudljivije ideje i dalje će dolaziti od čovjeka. Kada pričamo o kreativnoj industriji, pronalazak i zadržavanje talenata do sada je bio njen najveći izazov, a vjerujem da će sofisticiranijom upotrebom umjetne inteligencije upravo ti talenti imati najviše koristi. Bavit će se generiranjem velikih ideja, a nimalo uzbudljivi poslovi bit će zadatak umjetne inteligencije.

Iako me zaista uzbuđuju mogućnosti koje nam naredne godine i umjetna inteligencija donose, osnovna formula uspjeha ili neuspjeha uvijek je ista.

Hoćemo li mogućnosti koje nudi iskoristiti za ljepšu, inkluzivniju, socijalno bogatiju i informiraniju budućnost ili kao sredstvo moći, oružja i produbljivanja antagonizma, odluka je koja je potpuno u našim rukama i potpuno izvan dometa umjetne inteligencije, ma kako napredna ona bila.

Autor: Davor Bruketa, glavni kreativni direktor i suosnivač agencije Bruketa & Žinić & Grey

>>> Sljedeći članak

Vratite se na sve članke!