Photo: Ivan Dugandžić
U ovoj je godini povjerenje građana očito izgubljeno na svim poljima društva, a najmanje ga uživaju mediji, državne institucije, nevladine organizacije i lokalne samouprave. Dodatno, 2022. godinu obilježili su značajan porast cijena i pad kupovne moći zbog čega građani strahuju da će ukupna kvaliteta života u narednim godinama biti lošija.
Strah zbog ekonomskih pitanja dodatno produbljuje gorući demografski problem Hrvatske, budući da povećana inflacija utječe na odluku o planiranju djeteta svake druge mlade osobe. Značajno većem pesimizmu građana doprinosi i zabrinutost zbog širenja ratnih sukoba koja ima značajan utjecaj na planiranje inozemnih putovanja, ali i preseljenja u druge države što je za Hrvatsku ujedno i velika prilika da zaustavi odljev radne snage.
Evidentno je da se nalazimo u vremenu permanentne krize, stalnih i velikih promjena koje brže nego ikad mijenjaju stavove i ponašanja građana. Svjedočimo sve manjoj lojalnosti prema proizvodima i uslugama, sve nižim očekivanjima spram kompanija da mogu riješiti „prave“ probleme s kojima se suočavamo, sve manjem povjerenju da je ono što komuniciraju istinito i relevantno za njihovu svakodnevnicu. Iako je i dalje važno, sve to utječe da je građanima danas manje stalo do vrijednosti, stavova i društveno odgovornog poslovanja onih čije brendove koriste. Istraživanje dodatno potvrđuje da osim javnog sektora, medija i nevladinih organizacija puno posla čeka i poslovni sektor ako želi uživati ugled onih koji rade za dobrobit društva.
Unatoč svim izazovima kompanije imaju veliku priliku za promjene u vremenu pred nama. Iznenađujuće, tek svaki četvrti građanin smatra da će smanjiti osobnu potrošnju, dok je preko 40 posto njih planira povećati. Ono što sljedeće žele vidjeti od kompanija aktivnosti su i poruke temeljene na pouzdanosti, povjerenju i sigurnosti, uvažavajući sve veću potrebu građana za mirom, sigurnosti i jednostavnosti.
Donošenje poslovnih odluka danas je znatno kompleksnije, traži dobro razumijevanje okruženja u kojem živimo, širi spektar specijaliziranih znanja i veću suradnju s dionicima. Zbog toga uloga komunikacijskih savjetnika treba biti uglavnom strateška, a znanje nikad šire.
Mi se u Val grupi kladimo na znanje koje je i ove godine prema istraživanju Nultog kvadranta uvjerljivo najisplativija investicija. Najbolji trebaju ulagati u razvoj, znanje i kompetencije svojih zaposlenika, što nastavljamo u još u većoj mjeri raditi u godinama pred nama.
Nina Išek Međugorac, izvršna direktorica Val grupe