Upitani o tim istim načelima kompanija u kontekstu koliko ih motiviraju za kupovinu proizvoda i usluga, briga o zdravlju i sigurnosti zaposlenika na prvom je mjestu za tri četvrtine potrošača (74,9 posto). Gotovo jednako je motivirajuće načelo stavljanja naglaska na domaću proizvodnju i domaću industriju nauštrb uvoza (74,4 posto), što je ključan nalaz za domaće proizvođače i poslovna udruženja koja trebaju učiniti više za promociju kupovine domaćih proizvoda i rješenja, jer građani su ih spremni podržati. Samo tim potezom, moguće je značajno utjecati na rast bruto dodane vrijednosti, a posljedično otvaranje novih radnih mjesta i rast plaća.
Pravovremeno pružanje svih informacija koje su važne za krajnje korisnike ima također direktan utjecaj (73,3 posto) na kupnju, što je jedan od ključnih argumenata zašto komunikacije trebaju biti strateški upravljane te zašto kompanije trebaju značajnije ulagati u komunikaciju i paziti da komunikacija kojom upravljaju bude relevantna i pravovremena za potrošače.
Ono što je neočekivani rezultat ovogodišnjeg istraživanja je, da načelo društveno odgovornog poslovanja, koja se odnosi na brigu kompanija o problemima zajednice, a ne samo o profitu ima visok utjecaj na kupnju, čak 69,9 posto. Vjerujemo da će ovo biti visoko motivirajući razlog da se u 2024. godine kompanije u većoj mjeri strateški postave prema ovom pitanju.
U kontekstu općeg porasta zabrinutosti, sigurnost i zdravlje dobivaju sve veću vrijednost za potrošače
S obzirom na nedavnu svjetsku zdravstvenu krizu, rat u Europi i aktualnu eskalaciju sukoba na Bliskom istoku, nimalo ne čudi da su zdravlje i sigurnost, ovdje ispitani u kontekstu zaposlenika koji na percepcijskoj razini može predstavljati bilo koga od nas i s čim se možemo poistovjetiti, najvažniji za potrošače.
Treba se prisjetiti da je upravo sigurnost bila središnja vrijednost pobjedničke kampanje aktualne Vlade na parlamentarnim izborima u srpnju 2020. godine, pod sloganom Sigurna Hrvatska.
Sigurnost i zdravlje percipiraju se izrazito vrijednima, a dodatno dobivaju na vrijednosti u kontekstu općeg porasta zabrinutosti građana.