Mikro, mala i srednja poduzeća najviše su pogođena pandemijom
U 2019. su u Hrvatskoj mikro, mala i srednja poduzeća (MMSP) činila 99,7% poduzeća, a zapošljavala su 74,3% zaposlenih. Ostvarila su 60,3% u prihodu i 53% u izvozu. Oslanjanje na turizam – koji čini gotovo 20% BDP-a – čini Hrvatsku ranjivom na nepovoljne vanjske šokove. MMSP u turizmu najviše su pogođeni pandemijom, a nedostaje im znanja i sredstava za prilagodbu. Na tržištu su dostupne inicijative za potporu MMSP, ali ne podupiru razvoj na duži rok, niti su prilagođene promjenjivim uvjetima.
Poticanje otpornosti na disrupcije na tržištu
Uspostavljena je dugoročna podrška MMSP s fokusom na sektor turizma – pokrenut je Uplift koji MMSP pruža potrebno za tehnološki i tržišni razvitak (inspiraciju, edukaciju, informacije i pristup financijama, networking, mentoriranje i promociju) te stvara snažnije poduzetnike koji su digitaliziraniji i otporniji na disrupcije na tržištu te koji kroz obrazovanje dobivaju alate za postizanje konkurentnosti. Fokus svake projektne sezone je prilagođen potrebama u zajednici.
Krovno mjesto projekta je Uplift.hr gdje se kroz intervjue, tematske članke i specijale komuniciraju teme koje educiraju poduzetnike i širu javnost. Lansirana je Uplift akademija, sveobuhvatni obrazovni program za MMSP u suradnji s Algebrom. Mastercard je raspisao natječaj i osigurao 40 stipendija. Provedene su dvije studije Ekonomskog instituta, Zagreb o stanju MMSP sektora.
Projekt se komunicira kroz 360° digitalnu native kampanju i PR kampanju te na vlastitim kanalima i kanalima partnera i influencera.
Poveznica s Upliftom pozitivno je utjecala na reputaciju Mastercarda
Mastercard se na većini tvrdnji bolje procjenjuje u segmentu ljudi koji su čuli za Uplift – tako se utjecaj uočava na boljoj procjeni reputacije Mastercarda (18% više onih koji su čuli za Uplift smatra da Mastercard ima odličnu reputaciju nego onih koji nisu čuli za Uplift), usmjerenosti poticanju oporavka turizma (37%) i pozitivnog utjecaja na hrvatsko društvo i ekonomiju (26%). 78% poduzetnika ističe da ih ulaganje Mastercarda u razvoj poduzetnika potiče na korištenje proizvoda/usluga.