Mikro, mala i srednja poduzeća najviše su pogođena pandemijom
U 2019. su u Hrvatskoj mikro, mala i srednja poduzeća (MMSP) činila 99,7% poduzeća, a zapošljavala su 74,3% zaposlenih. Ostvarila su 60,3% u prihodu i 53% u izvozu. Oslanjanje na turizam – koji čini gotovo 20% BDP-a – čini Hrvatsku ranjivom na nepovoljne vanjske šokove. MMSP u turizmu najviše su pogođeni pandemijom, a nedostaje im znanja i sredstava za prilagodbu. Na tržištu su dostupne inicijative za potporu MMSP, ali ne podupiru razvoj na duži rok, niti su prilagođene promjenjivim uvjetima.
![](https://valgrupa.hr/wp-content/uploads/sites/74/2022/07/THuha-2022-04-08-DSC_0712-Media-Val-Mastercard-Uplift-Zavrsno-natjecanje-Full-HD-aspect-ratio-1400-800-960x540.jpg)
Poticanje otpornosti na disrupcije na tržištu
Uspostavljena je dugoročna podrška MMSP s fokusom na sektor turizma – pokrenut je Uplift koji MMSP pruža potrebno za tehnološki i tržišni razvitak (inspiraciju, edukaciju, informacije i pristup financijama, networking, mentoriranje i promociju) te stvara snažnije poduzetnike koji su digitaliziraniji i otporniji na disrupcije na tržištu te koji kroz obrazovanje dobivaju alate za postizanje konkurentnosti. Fokus svake projektne sezone je prilagođen potrebama u zajednici.
Krovno mjesto projekta je Uplift.hr gdje se kroz intervjue, tematske članke i specijale komuniciraju teme koje educiraju poduzetnike i širu javnost. Lansirana je Uplift akademija, sveobuhvatni obrazovni program za MMSP u suradnji s Algebrom. Mastercard je raspisao natječaj i osigurao 40 stipendija. Provedene su dvije studije Ekonomskog instituta, Zagreb o stanju MMSP sektora.
Projekt se komunicira kroz 360° digitalnu native kampanju i PR kampanju te na vlastitim kanalima i kanalima partnera i influencera.
![](https://valgrupa.hr/wp-content/uploads/sites/74/2022/07/0H4A9748-960x540.jpg)
Poveznica s Upliftom pozitivno je utjecala na reputaciju Mastercarda
Mastercard se na većini tvrdnji bolje procjenjuje u segmentu ljudi koji su čuli za Uplift – tako se utjecaj uočava na boljoj procjeni reputacije Mastercarda (18% više onih koji su čuli za Uplift smatra da Mastercard ima odličnu reputaciju nego onih koji nisu čuli za Uplift), usmjerenosti poticanju oporavka turizma (37%) i pozitivnog utjecaja na hrvatsko društvo i ekonomiju (26%). 78% poduzetnika ističe da ih ulaganje Mastercarda u razvoj poduzetnika potiče na korištenje proizvoda/usluga.
![](https://valgrupa.hr/wp-content/uploads/sites/74/2022/07/VAL-GRUPA-PROJEKTI-8-960x540.png)