Prvo, sve će tvrtke postati tehnološke tvrtke. Jednog ćemo se dana osvrnuti i nasmiješiti ideji o „informacijskoj tehnologiji“ kao zasebnom sektoru gdje su IT konzultanti bili posebna profesija.
U budućnosti će nove tehnologije biti važne za liječenje bolesti, uzgoj hrane, podučavanje i učenje ili stvaranje topline i svjetlosti, kao što nam danas omogućavaju da ostanemo u kontaktu ili uživamo u zabavi. Svi će sektori biti ili usmjereni na tehnologiju ili više neće postojati, a sva će zanimanja zahtijevati tehnološki skup vještina.
Drugo, kako tehnologija postaje ulog za poslovanje, bitke brendova budućnosti odvijat će se oko ljudi. Tehnologija ne stvara inovacije, to rade ljudi. Umjetna inteligencija i strojno učenje mogu nam pomoći u otključavanju rješenja kojima ljudski mozak još ne može pristupiti sam, ali ih treba voditi stručna ruka. Kada cijeli svijet postane tehnološka potraga za sljedećom inovacijom, bojno će polje biti usmjereno prema talentima, vještinama i stručnosti koje mogu napraviti najveću razliku.
Tako će najvažnije postati učenje i obrazovanje, sposobnost pojedinaca i tvrtki da surađuju te mogućnost organizacija da stvaraju najbolje radno okruženje za nastanak inovacija.
I treće, kako nam tehnologija pomaže otkrivati sve više i više mogućnosti i još bolja rješenja, glavna će rasprava budućnosti biti kako najbolje iskoristiti tu moć. Kako već svjedočimo prednostima tehnologije koja pomaže samo nekim ljudima u društvu, tako se budi naš prirodan osjećaj pravde. Tehnologija postaje sve moćnija pa će jačati i težnja za pravednosti, bilo da se radi o nejednakostima unutar zemalja ili razlikama među narodima. Pitanje o tome tko će uživati novootkrivene prednosti tehnologije, bit će etički izazov nadolazećeg doba.
Ovo je moj pogled u budućnost. U stvarnosti, ona više nije daleka. Kao i kod većine tehnoloških stvari, budućnost nam jako brzo stiže.
Naša je uloga kao lidera, praktičara, komunikatora i poduzetnika ostvariti tu budućnost kako treba.
I zato moramo biti spremni.
Autor: dr. Matt Carter, osnivač kompanije Message House