Kroz svoj rad, modni dizajn – ustvari uvijek moram stvarati unaprijed i donositi danas odluke koje će utjecati na budućnost.
Ali uz sve to ne gledam tako daleko u budućnost, nastojim iskoristiti maksimalno sadašnjost i danas djelovati i stvarati.
Naravno, sve može utjecati na posao, nitko nema sigurnost u tom smislu. Ali kao vječni optimist, uvijek samo idem naprijed, bez obzira na situaciju i uvjete i trudim se kroz svoj rad i djelovanje dati najbolje od sebe i tako nadići situaciju koja možda nije idealna.
Modni svijet danas nije temeljen na modi, već na trendovima, i sve se bazira na brzoprolaznim efektima, što ja uopće ne podržavam.
Društvo se, baš kao i potrošač, promijenilo: danas novac ima mlada populacija koja zarađuje na društvenim mrežama i tako mijenja strukturu ekonomije.
Oni gledaju samo trend, prolaznu odjeću koju nose svi, ne brinu o osobnom stilu – i opet kroz to mnogi profitiraju – upravo stvarajući trendove koji su brzoprolazni efekt.
Nažalost, održivost u modi mora se mijenjati od samog korijena jer je ta tema u stvari ogroman problem.
Upravo pretjerani konzumizam i stalna potreba za novim, trendovi i napad velikih kuća moraju promijeniti svoju strukturu i djelovanje.
Kod nas je problem još i veći jer je ideja održivosti samo medijski naslov, dapače, ne shvaća se njezina poanta. Nedavno je jedan domaći brand dobio nagradu za održivost, a pritom svi znamo da upravo oni koriste većinom neprirodne materijale koji su teško održivi.
Nadam se da Hrvatska 2050. godine izgleda sunčano, vedro, puna ljudi koji brinu o planetu o zdravlju i o energiji. Maštam o mjestu gdje su te stvari bitnije od onog materijalnog i prolaznog.
Generalno sam optimist, čak ponekad i previše. Osim što sam karakterno takav, mislim da moj rad mora sadržavati komponentu upravo pozitivne energije jer je moj zadatak kao nekoga tko dizajnira – dakle stvara – stvoriti pozitivnu budućnost. Iako je riječ samo o odjeći, to zapravo nije „samo odjeća“, već je tu cijeli niz emocija koje se mogu stvoriti upravo s tim i na tom polju djelovanja.
Iskreno se nadam da će ljudi shvatiti bitnost osobnog stila, izbora i ukusa, i da će shvatiti da su trendovi prolazni i nebitni.
Autor: Robert Sever, modni dizajner