Točno je da je televizija i dalje najpopularniji medij, no posljednja analiza radijskog tržišta koju je AEM objavio na svojoj stranici iznenađuje visinom postotka ljudi koji svakodnevno slušaju radio – čak 58,2 posto, dok čak ukupno 84,5 posto građana sluša radio.
To isto istraživanje pobilo je uvriježeno mišljenje da osobe starije od 55 godina slušaju radio češće i dulje od mlađe populacije. Osobe starije od 55 godina u većem broju nikada ne slušaju radio, točnije njih 20,5 posto nikada ne sluša radio, dok među populacijom građana do 24 godine njih 12,8 posto nikada ne sluša radio. To isto istraživanje kaže kako je radio percipiran kao najbolji medij za informiranje o lokalnim događajima, bolji od interneta, televizije ili dnevnih novina.
Radio je percipiran kao najbolji medij za informiranje o lokalnim događajima, bolji od interneta, televizije ili dnevnih novina.
Već se dugo priča o tome kako će radio izumrijeti, no ne mislim da će se to dogoditi.
Unatoč svim izazovima, radio se nastavlja razvijati tijekom proteklih 100 godina i prati nova tehnološka dostignuća. Štoviše, ona mu idu na ruku. Radio se sve više sluša preko digitalnih platformi i samim tim niste više ograničeni na područje dodijeljene koncesije, već imate mogućnost da vas slušaju bilo gdje u svijetu.
Automobilska industrija u nove automobile ugrađuje razne aplikacije za slušanje radija kao i na mobitelima, a krajem 2020. godine na snagu je stupila obveza koju je autoindustriji propisao Europski zakonik o elektroničkim komunikacijama EECC, a kojim svi novi automobili koji se stavljaju na europsko, pa tako i hrvatsko tržište moraju imati audioprijamnik koji omogućava prijam digitalnog zemaljskog radija.
Nedavno je na vrh Eiffelovog tornja postavljena nova radijska antena visine šest metara namijenjena emitiranju digitalnog zemaljskog radija DAB+. Neke su države, poput Norveške koja je prva ugasila FM, prešle isključivo na digitalno emitiranje. Ostale poput Velike Britanije, Njemačke i Italije bilježe porast prodaje digitalnih uređaja.
Radio, dakle, nikako nije izgubio na važnosti, samo ide ukorak s vremenom i drugačije se sluša.
Ljudi su uvijek najveći izazov. Što se Yammata konkretno tiče, želja mi je da pomladimo ekipu novinara i voditelja, a kako je Yammat sam po sebi specifičan, to i nije najjednostavniji zadatak.
Mlada ekipa sa sobom donosi nove trendove i svježinu, no vrijednostima, radnom etikom, znanjem i obrazovanjem treba se uklopiti u postojeći program.
Osim zadanih emisija i marketinških obveza, posao DJ-a/voditelja nije samo puštanje glazbe, nego osmišljavanje i vođenje programa, kao i koordinacija cijelog programa uživo. Ljudima koji vode program dana je dosta široka sloboda kreiranja, no za tu slobodu treba i znanja i kreativnosti. Naše nam dosadašnje iskustvo govori da je hrvatski sustav obrazovanja podbacio po pitanju medijskih djelatnika, bilo da se radi o novinarima, producentima ili pak tehničarima.
Drugi je izazov komercijalni, odnosno marketinški, no Yammat je i po tom pitanju jedinstven. A to je prepoznao i Europski parlament koji nam je već dvaput odobrio raspisani projekt. Posljednji projekt nazvali smo „Yammat Loves Europe“ (YLE), a on je podijeljen na nekoliko segmenata koji redom promiču zdrave vrijednosti i kritičko promišljanje. U sklopu njega sudjeluje i Boris Jokić s emisijom „60 otkucaja Borisa Jokića“ u kojoj razgovara sa srednjoškolcima te progovara o životu mladih u Hrvatskoj i Europi.
U sklopu projekta YLE 2021. godine emitirali smo iz Motovuna, Zadra, Poreča, Dubrovnika i Pule, a 2022. javljali smo se iz Pariza, Lisabona i Napulja.
Kako će izgledati svijet 2050. godine? Ljudi će iskorištavati maksimum svojih potencijala u službi zajednice. Vođe će, ako ih bude, pokretati viši ciljevi, a ne vlastiti sitni interesi. Uspjeh će se mjeriti srećom pojedinca, a ne količinom stečenog novca i statusnim simbolima. Za djecu će se brinuti svi, šira će ih zajednica prihvaćati i odgajati kao svoje. Neće postojati podjele na moje i tvoje, sve će biti u službi dobrobiti Zemlje i njenih stanovnika. Svijetom više neće vladati ego, već svijest. Ovo nije predviđanje, već želja i nadanje.
Optimističnom (ali i pesimističnom) čine me ljudi i uvijek samo ljudi. Kvalitetu života diktiraju ljudi i zato je bitno da pojedinac bude što svjesniji sebe i okoline u kojoj živi jer će samim time njegove odluke i djelovanje biti drugačiji.
Autorica: Ivona Kovačević, direktorica i izvršna urednica radijske postaje Yammat.FM