Nulti kvadrant 2022.

Treće veliko godišnje istraživanje Val grupe o stavovima, uvjerenjima, strahovima i očekivanjima hrvatskih građana

Nulti kvadrant

Što Hrvati misle o budućnosti, čemu se nadaju, u što vjeruju i od čega strahuju

Prilikom svakog poslovnog i komunikacijskog planiranja moramo razumjeti poziciju iz koje krećemo jer ćemo tako pokrenuti val u pravom smjeru, na pravi način. Za dolazak do cilja jednako su važni i prvi i zadnji korak, oba predefinirana upravo početnom točkom odakle krećemo. Ovo je istraživanje upravo to – utvrđivanje stavova, očekivanja i strahova hrvatskih građana na kraju 2022. godine, obilježene snažnim geopolitičkim, zdravstvenim, klimatskim tektonskim promjenama na svjetskoj razini. Ovo je ujedno i treća godina našeg istraživanja, što nam omogućava praćenje trendova koji daju dodani uvid za svako buduće strateško planiranje.

Istraživanje je proveo Ipsos za Val grupu od 27. do 30. listopada 2022. online metodom na uzorku od 603 ispitanika članova Ipsosovog online panela reprezentativnih za populaciju korisnika interneta u dobi od 18 do 60 godina.

Rezultati
82% građana smatra da je ulaganje u svoje znanje ili znanje svoje djece najisplativija investicija.
61,2% iskusilo je pad kupovne moći.
41,1% građana smatra da će se njihova osobna potrošnja u sljedećih godinu dana povećati.
Svaki drugi građanin zabrinut je oko ratnih sukoba u koje bi izravno bila uključena Hrvatska.
50,1% mladih osoba navodi strah od inflacije kao faktor prilikom planiranja djeteta.
84,3% potrošača smatra da kompanije trebaju brinuti o zdravlju i sigurnosti svojih zaposlenika.
62% ispitanika zbog cijene je promijenilo brend koji inače koriste.
Građanima je danas manje stalo do vrijednosti i stavova kompanija čije brendove konzumiraju.
Najvišu razinu povezivanja pojedinih vrijednosti građani osjećaju prema obrazovnim institucijama.
40,6% građana nezadovoljno je javnim zdravstvenim uslugama.
44,3% građana smatra da će im ukupna kvaliteta života u narednim godinama biti lošija nego sada.
69,9% građana smatra da Hrvatska ide u pogrešnom smjeru.
ISTRAŽIVANJE

Treće izdanje Nultog kvadranta nameće vraćanje povjerenja kao najvažniji zadatak kompanija, medija i državnih institucija u 2023. godini.

Prema istraživanju, 61,2 posto ispitanika već je osjetilo pad kupovne moći, u najvećoj mjeri građani srednjeg sloja.

Strah od inflacije utječe na financijska ulaganja, poput kupnje stana, ili kupnje automobila. Nešto više strahuju žene od muškaraca

Građani su i dalje zahtjevni prema kompanijama: očekuju da brinu o zdravlju i sigurnosti zaposlenika, ali su tolerantniji prema nemogućnosti zadržavanja istih cijena.

U odnosu na 2021. godinu palo je povjerenje u sve sektore. Uslužne djelatnosti i dalje uživaju najveće povjerenje građana koji najmanje vjeruju medijima.

Građani su puno pesimističniji nego prošle godine: 44,3 posto vjeruje da će im kvaliteta života u narednim godinama biti lošija nego što je danas.

POVEZANI ČLANCI
VAL GRUPA

Nulti kvadrant je utvrđivanje stavova, očekivanja i strahova hrvatskih građana na kraju 2022. godine.

JUTARNJI LIST

Bez obzira na rast cijena, 35,5 posto građana je izjavilo da su oni osobno u proteklih pola godine trošili više, dok je 41 posto građana izjavilo da je trošilo jednako.

POSLOVNI DNEVNIK

Čak 44,3 % građana smatra da će im ukupna kvaliteta života u godinama koje dolaze biti lošija.

DALMATINSKI PORTAL

Ljudi su pesimističniji nego prethodne godine.

MEDIA MARKETING

Građani najviše brinu o daljnjem rastu cijena i padu životnog standarda, no tek svaki četvrti građanin planira smanjiti osobnu potrošnju.

JUTARNJI LIST - NOVAC

Strah od inflacije odgađa kupnju stana, automobila, investiranja ili promjenu posla.

24SATA

Građani najviše brinu o daljnjem rastu cijena i padu životnog standarda, no tek svaki četvrti građanin planira smanjiti osobnu potrošnju.

JA TRGOVAC

Istraživanje jasno pokazuje da se nalazimo u vremenu permanentne krize i stalnih promjena, koje brže nego ikad mijenjaju stavove i ponašanja građana, koji su danas više pesimistični.

PRIVREDNI.HR

Dosta je problematično to što povjerenje građana najmanje uživaju mediji – tek 13,3 posto građana uglavnom ili u potpunosti vjeruje medijima.

MEĐIMURJE PRESS

Ovogodišnje istraživanje Nulti kvadrant pokazalo je da su hrvatski građani puno pesimističniji nego prethodne godine.