Nulti kvadrant 2023.

Četvrto veliko godišnje istraživanje Val grupe o stavovima, uvjerenjima, strahovima i očekivanjima hrvatskih građana.

Nulti kvadrant

Djelovanje korporacija u korist društva kombinacija je greenwashinga i loše komunikacije

Razumijevanje konteksta vremena iznimno je važno prilikom svakog strateškog i komunikacijskog planiranja, zato četvrtu godinu zaredom Val grupa provodi istraživanje Nulti kvadrant, kojem je zadatak utvrditi  stavove, očekivanja i strahove hrvatskih građana na kraju 2023. godine, obilježene daljnjim ekonomskim pritiscima i geopolitičkim nestabilnostima u Europi i svijetu. Kontinuitet našeg istraživanja, omogućava nam jasniji uvid u trendove zbog čega je Nulti kvadrant danas zasigurno jedan od ključnih uvida za poslovna i komunikacijska planiranja u 2024. godini. 

U ovogodišnjem istraživanju, odnos potrošača prema društveno odgovornim načelima poslovanja kompanija po prvi put je ispitano na tri razine: percepcija provedbi tih načela, u kojoj mjeri je potrošačima određeno načelo poslovanja važno i u kojoj mjeri ta načela poslovanja mogu motivirati potrošače da kupuju usluge i proizvode kompanije. Rezultati ispitanika su pokazali da kod nekih načela, poput brige o zdravlju i sigurnosti zaposlenika, postoji veliki nesrazmjer između percepcije onoga što kompanije provode, odnosno ne provode i koliko im je to važno.

Rezultati
78,3% građana osjeća pad kupovne moći.
Zabrinutost zbog pojačanog nadzora državnih institucija nad građanima povećala se za 13pp.
9,1% ispitanika smatra da kompanije ne brinu samo o profitu.
Briga o zdravlju i sigurnosti zaposlenika osobno je važna za 85% potrošača.
Strah od povećanog dolaska imigranata utječe na odluku o preseljenju u drugi grad.
85,8% građana mentalno zdravlje djece i mladih vidi kao veliki problem.
Važnost ulaganja u znanje i dalje raste: 2020. - 58%; 2023. - 85%.
Svega 23,7 posto građana je zadovoljno uslugama osiguravajućih društava.
Pesimizam građana stagnira, no općenito optimizam je blago pao.
ISTRAŽIVANJE

Istraživanje je proveo Ipsos za Val grupu od 26. do 31. listopada 2023. online metodom na uzorku od 600 ispitanika članova Ipsosovog online panela reprezentativnih za populaciju korisnika interneta u dobi od 18 do 60 godina.

Koliko je izazovno razdoblje pred nama vidljivo je iz brojnih starih neriješenih te dolaska novih, sve kompleksnijih društvenih problema.

Piše: Nina Išek Međugorac

Iako je inflacija u Hrvatskoj u listopadu usporila, i dalje smo među državama Europske unije s najvišim stopama inflacije.

Polovina građana smatra da su imigranti prijetnja hrvatskoj kulturi i načinu života.

Ratni sukobi kojima svjedočimo u 21. stoljeću uvelike su utjecali na brigu građana.

Čak 60,7 posto smatra da ne provode ili uopće ne provode takvo načelo poslovanja.

U kontekstu općeg porasta zabrinutosti, sigurnost i zdravlje dobivaju sve veću vrijednost za potrošače.

Domaći proizvođači trebaju učiniti više za promociju kupovine domaćih proizvoda i rješenja, jer građani su ih spremni podržati.

Strahovi generalno manje utječu na odluke ispitanika u odnosu na protekle tri godine, no jednako tako dio strahova se rasporedio na nove kategorije.

Tri četvrtine stanovnika smatra da država treba proračunskim novcem poticati ostanak stanovništva i rađanje većeg broja djece.

Tom već tradicionalnom začelju pridružuju se osiguravajuća društva.

Ljudi su najpesimističniji oko gospodarske situacije u zemlji.